marți, iulie 15, 2008

Drumul spre Vama...

Nu stiu cum a aparut psihoza asta generala cu mersul la mare, o data cu "inceperea sezonului"...

Este exact ca la deschiderea oficiala a sarbatorilor de iarna, cand au pus un morman de sarme in mijlocul pietii Unirea si tot poporul de 1 Decembrie se bulucea sa vada grozavia. Drum care a costat ore si nervi pretiosi din viata unor oameni.

Stau in masina, rezemata lenes de geam si privesc in zare. Nu am mai avansat de vreo 5 minute nici un centimentru. Ma plictisesc. Soarele arde, asfaltul e incis, masinile din jur huruie si un miros de esapament ne invaluie. Ce frumos! Mergem la mare. Este ora 11 si inca nu am iesit de pe autostrada... speram sa ajungem si noi la o ora rezonabila in Vama.

Am avansat 3 metri si iar ne-am oprit.

... drumul este aglomerat. Nu ai altceva de facut decat sa suferi de caldura si plictiseala. Mai beau din cand in cand apa. Ma uit la tovarasul meu de drum cat de linistit motaie in scaunul lui. Soferul se plimba usor iritat pe sosea.

"Pana unde o fi asa de aglomerat?"

... in sfarsit am iesit de pe autostrada. Traficul parca se mai fluidizeaza putin. Acum cel putin nu mai stam... avansam cu 30km/h, dar avansam.

"Offf... cat mai avem de mers!"

Am ajuns in Vama pe la ora 2 dupa-amiaza, plecati de la ora 9. Ma gandeam cu ciuda, ca ar fi trebuit sa plecam mai devreme si evident, ca am fi ajuns mai repede. Corect?

PS: NU!! Ulterior am aflat ca daca plecam la ora 5 dimineata ajungeam la 1 dupa-masa...

3 comentarii:

Anonim spunea...

am plecat la 6:30 AM din bucuresti si am ajuns in mamaia la 10:20..

Oricum dupa ce am iesit de pe autostrada si am trecut pe langa zecile de accidente totul a fost liber pana la constanta; probabil pana in vama mai faceam 1 ora

DFT

Mefi spunea...

si asta se intampla sambata dimineata? ai fost mai inspirat. noi am plecat la 9 dim din bucuresti... o prietena a plecat la 5 am din buc si a aj la 1 pm... ceea ce este foarte trist! :(

Anonim spunea...

E vreo competitie nationala cu premii: "Cine petrece mai mult timp in weekend in masina"?
Daca premiul este consistent, parca m-as inscrie si eu...
Dar daca recompensa este sa ma inghesui pe un cearsaf langa niste grase pe un nisip care este impregnat cu amprentele a mii de imbecili care au calcat pe el...
Imi pot imagina mizeria umana in toata splendoarea ei, pe care nici marea nu o mai poate spala...
Dar mai bine nu-mi dezvolt imaginile.
De fapt fiecare generatie trebuie sa-si petreaca o parte din viata stand in masina si asteptand ceva.
Acum asteptam la semafor sa mai avansam 2 metrii si ne uitam la o blonda cum se inghesuie cu un Matiz isteric pe singurul metru patrat ramas liber intre noi si bordura: "Ajut-o doamne, sa treaca din dreptul meu in dreptul altuia!"
Generatiile care aveau sosele libere isi petreceau sfarsitul de saptamana cu prietenii, cu tablele, cu termosul de cafea si cu mancarea in traista, impingand masinile cate 2 metrii catre pompa de benzina, in timp ce faceau noi cunostinte...
O doamne!
Atunci, toti de la coada erau prieteni, acum, toti de la semafor sunt dusmani.
Ce ar fi sa vindem toti masinile si sa ne luam gradini cu piscine si sa stam fiecare in patratica noastra?
Hotelierii si petrolistii ar da faliment, iar in cursul saptamanii am sta la coada la magazinele de bricolaj.